RSS

~kehidupan di MIRI~

hai geng..
aku nak post lg pasal kehidupan aku selama 2 minggu kat miri..
last week x sempat nak post, sbb ade byk bnde jd n xtau nak tulis ape..
maka, ikutilah kisah ku ini..heee~~

sampai2 je kat airport miri dlm kire2 kul 10am, aku pelik gak, apsal sunyi je airport nih..mane org2nye..hilang da sume..hahaha..tp jalan dalam2 lg ade gak jumpe org,.fuh2, lega..kalu x td da terifikir utk balik kl balik da..cuak2.. okeh, dr airport ktrg2 trainee baru trus bwk msk ofis..adeh..kat ofis 1st day sengsaranye...aku da la bgn kul 4am, naik flight pastu g ofis trus..kene stay smp hbs ofis hour la..da xtahan giler mata nih..mmg nak pengsan je ase..sabo2..akhrnya, aku berjaya bertahan jugak..haha..

utk 1st week, byk diperkenalkan ngan keje2 ogm sume la..maleh la citer nnti korang boring..haha..okei, part makanan dulu ek..komen aku utk 1st week nih, mknan dye unik gak la tp aku ttp merindui masakan semenanjung, huwaaaaaaaaaa....hahah...=P malam 1st aku dok miri nih, dak trainee, kire senior trainee ogm la bwk ktrg makan kat satu kedai makan nih, then dye suh try air TEH BENG SPECIAL.. haaaa..nak tau ape specialnye, air ni ade 3 layer tau.. layer 1 plg bwh sekali dye letak cam air pandan, manis..tp aku ase cam cendol pun ade, ahaha..yg 2nd layer plak dye letak susu cair..yg mmg lemak berkrim disukai rmai..yg 3rd layer, plg atas sekali baru la teh nye.. rasa dye kalu da dikacau sume ingredient tuh x tau nak cakap..1st time aku ase mmg pelik la..tp telan je sbb sedap gak ase dye..hahaha.. mknan plak, kitrg disuruh try mkn LALAPAN AYAM..haaa,yg lalapan ni plak senanye dye nasik biasa, nasik kosong pastu lauknye ayam la..n then diorg tambah ulam2 mcm kacang, kubis, tempe, tauhu ngan timun makan ngan sambal..sambal kat cni x pedas sgt so mmg korang leh hbskan la sambal dye bg..mmg sedap la wa cakap lu, mkn nasik panas ngan ayam pastu ulam sambal..mcm mkn kat kg la rasanye..hahaha.. act, ade je diorg provide lauk laen x semestinya ayam..ikan keli pun ade..tp femes ayam la..

pasal harga pulak..adeh..nangis aku kat cni, mkanan dye mmg mahal la beb..aku slalu mkn lunch x pernah harga bawah 5 ringgit.. standrd 6-7 hengget..duit aku hbs byk kat mkn je ase..huhu..n mknan melayu ssh skit nak cri kat cni, biasa la,,cni rmai iban n cina..melayu ssh nak jumpe..kadang2 aku sendiri x tau beza melayu ke iban ke cina muke2 org miri nih..uhu..bahasa nsb bek leh faham lg, tp lame skit amik masa..haha..berkerut2 gak dahi nih..haha..
pastu, kat cni ade satu restoran fast food mcm kfc mcd sume tp dye ni laen sbb dye jual nasik berlauk..ikan tilapia pun ade tau..terkejut aku 1st time makan..haha..name restoran dye ialah SUGAR BUN, mule2 tau name ingtkan roti la kan, skali nasik..tp mmg sedap gak la..


utk tempat best, aku x pergi banyak lagi, tp satu tempat aku da g is ESPLANADE..tempat ni act mcm kat tepi pantai la..tp dye nye kawasan sgt luas n pjg sgt2..siap bleh nmpk kapal2 n platform minyak kat miri lg..aku da g 2 kali, 1st time ktrg wat bbq same ngan staf n semalam, saje tgk sunset..mmg cntikla..utk tenangkan fikiran n jalan2 sume..aku x sure leh mndi ke x tp ade je org mandi..buleh la kot..haha.. dr esplanade ni jugak korang leh nmpk satu mansion yg plg besar kat miri, x sue la plg besar kat msia ke x..rumah dye kalu malam2 korang akan ingt mcm kapal cruise..serius besar n cantik..aritu aku dibawak g kawasan umah dye mmg besar nak mati..x leh masuk pun..dye nye pintu pagar je ade 3 peringkat n setiap tuh ade pondok guard yg mmg besar gak la..lalu ctu ade la nmpk umah byk2 gak, besar mcm umah teres kita..rumah2 tu is umah2 org2 gaji umah besar tuh..boleh bygkan x bape rmai org gaji dye, siap provide accomodation lagi..mmg mntap la..lupe lak nak bgtau, kat cni diorg pggl umah tu umah SHINYANG.. xtau la owner dye punye name ke ape..haha..

utk shopping complexnye..ade 3 je kat cni, IMPERIAL WORLD, BOULEVARD n BINTANG..besela mcm kat ipoh gak aku ase..cume boulevard tu mcm hypermarket pun ade, n staf kat cni cakap dye 365 hari sale, 70% 80% pun ade, tp brngan2 yg same je la..kelaka je dgr..haha..wayang kat bintang n satu2nye pnggung wayang kat miri nih..aku lom pernah pegi lg..akan dibawa dalam masa terdekat..haha..

aku ase tu je la kot, yg aku leh citer setakat nih..kalu ade pape lg nt aku tmbhla..haaa, utk pengetahuan korang org srwk xde yg ensem2 lg la aku ase..semenanjung jgk yg rmai..hahaha..kepada sape2 yg mintak aku postkan dayak srg ke dye, mintak maaf la,,masih belom dijumpai...haha.. eh, ade lg satu, aku balik new year nanti..kalu sape2 ase nak jumpe aku ke bgtau la..aku mmg nak jumpe korang jugak..ehehe..

ok girls..adios amigos..sayang korang sgt2 tau..rindu mase kite same2 kat utp..
bubye...=)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

malapunyer said...

shinyang tue, umah aku ler aisah. lupe lak nk bgtau.. ahaha. shin tue, name sugar daddy aku. dia panggil aku yang, xreti pgl mala. last2 jadi SHINYANG.. ohohoho

NuraisaH said...

hahaha..ada org perasan pulak...x sangka pulak tu rumah ko..nanti raya boleh la aku dtg umah, bg duit raya banyak2..kaya2..aku kaya..hahah.. =P

Post a Comment

Pick Me!