RSS

9009 kisah sebelum INTERN!!!

haaaa..ni nak citer kisah aku pulak..kawan ogm korang kann..hahah..
aku ade la kisah sedey nak citer ngan korang b4 intern ritu..agak2 cam sehari pas raya haji laa.. mala ade tnye aku td soklan nih..maka ini la jwpn kepada soklan itu...

soalan mala: aisah, nape ko x dok umah abang ko?? ko segan ke??

jawapan aku: senanye... aku xdela segan pun..umah abg aku, xde apela.,,cume yg aku ckp aku keberatan tuh..sbb adik kakak ipar aku yg bru kawin pun dok ctu..hmm..nak wat cane..aku x kisah la..asal ade tempat duduk.. n utk pngetahuan korang aku da btau abg aku yg aku nak dok ctu..smntara tggu jwpn ogm samade aku ke miri atau x..(before intern la ni kan).. pastu nak dijadikan citer..on raya haji..aku xdela cam rush2 nak mntk kunci sume kat abg aku..sbb aku mmg da ckp nak stay umah dye..then biler ckp psl intern ttbe abg aku mcm ckp dye x tau pape..seolah2 dye gtau aku ni x bg hitam putih..(aku x tau pe mksd hitam putih tu..adekah kene wat kontrak pape..haha)..
then one day after raya haji..aku g teman akak aku shppng tudung, jumpe la wife abg aku nih(time tuh abg aku kat umah mentua dye..x ikut sekali).. da jumpe aku tgk akak ipar aku semacam je ngan aku..x normal... mcm aku wt salah...aku ade pasan tp aku kan jenis wat x tau je..lantak la..time tuh aku dok layan anak2 sedare aku yg mmg wat kedai tudung tuh mcm pdg permainan..hahah
then, kitorang balik sume cam bese la..kakak aku dtg umah mkn tghari sume..citer2, xde pape la..sume ok je..akak aku balik umah dye, da asar sume ttbe mak aku tnye aku..
"adik, td akak ade gtau mak.. kak tuuuuutttt(identiti akak ipar aku dirahsiakan..haha) ngadu kat dye ckp adik x gtau abg psl nak dok umah dye..x de hitam putih".. time aku dgr tuh, mmg aku hangin gak la kan..geram jugak..aku explain da kt abg aku ape sume psl miri..ape2la.. sekali biler akak ipar aku ckp cmtuh..hmm...aku pun x pasti ape motfnye..
salah aku ke?? atau dye mmg x nak aku dok umah dye sbb adik akak ipar aku tuh da dok ctu dulu, maklumla,,newly wed kan.. hmm..kalu ade aku nyibuk je la.. aku sedey kot, sgt sedey..mcm aku ni x dipedulikan oleh abg aku pun ade..smp sume bnde nak hitam putih..akak ipar aku ngadu sume, sikap acuh x acuh ngan aku time jumpe...aku nangis2 kot kat mak aku..mak aku pun nangis gak.. T_T.. mau x nye, aku ase mcm ttbe x layak dok umah dye.. da nangis2 tuh, aku pun wat kptsan dok umah pkcik aku nih,, kat ptrajaya..

hmm..gtu la kisahnye..nsb bek ade pkcik aku kat cni..kalu x merempat umah mala lg la agknye..hahahah!!
pjg x citer aku...sedey senanye, tp biler bace balik cam xde la sedey sgt..hahaha.. skang ni aku x tau ape akn jd kat hbngan aku ngan fmly abg aku..yg pasti aku mmg berat hati nak jumpe dye, g umah dye jauh skali..cukupla sekali aku ase sedey cani..
aku da penat nangis.. huhu
k la kawan2 nak tdo..ni post pertama aku pas beli celcom brdband same2 ngan korang..hehe

~~~SayanG KoranG SO MucH!!!!!~~~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

malapunyer said...

relax2 aisah.. xde mende tuh, biase la, kakak tuuuttt ko tue ngah pms kowt... ahahaha. ko ngan abg ko tue, cam air dicincang tak kan putus! biase la adik-beradik, salah silap xyah berkire sgt. (ceh, cam counselor lak aku) papehal pun, rumah i, always open for you. tapi tido kt toto jelah...

NuraisaH said...

haha..at least ko bg gak toto kat aku kan.. wat lapik tdo..haha, tq so much..=)

Mengmeng said...

bes kot ak suka titon umah mala..ble leh pegi lagi ek mala..nk titon dpn tivi n nengok cter smpai tertiton..wahahahha..to aisahh my prewn..be storng bebeh..dengo la lagu strong bebeh nyanyian bing bang..hahahhaha

Post a Comment

Pick Me!